Vadovaujančio personalo atranka visada atliekama itin atsakingai. Vadovams keliami aukšti reikalavimai, o sprendimas dėl vadovo posto verto asmens priimamas ypač griežtai apsvarsčius. Vis dėlto pasitaiko situacijų, kai po kurio laiko paaiškėja, kad pasirinktas vadovas netinkamai atlieka savo pareigas. Kokios tai situacijos ir kada verta pagalvoti apie naujo vadovo paieškas?
- Įmonės rezultatai nuolat blogėja
Įmonės vadovas priima svarbiausius įmonei sprendimus ir koordinuoja jos veiklą. Žinoma, prasti įmonės rezultatai gali būti ir kitų darbuotojų neatsakingumo pasekmė. Tačiau nuolat blogėjant situacijai verta peržiūrėti ir vadovo priimamus sprendimus bei pasidomėti jo požiūriu į vykdomas pareigas. Paaiškėjus, kad prasti rezultatai susiję su vadovo pareigomis, dar nereiškia, kad būtina nauja vadovaujančio personalo atranka. Kartais pakanka asmeninio pokalbio su vadovu, klaidų analizės ir sprendimų pasiūlymo, kad situacija pagerėtų.
- Įmonėje vyksta dažna personalo kaita
Visiems žinoma, kad dažna personalo kaita nėra naudinga verslui. Jei nerimą kelia būtent šis rodiklis, pasistenkite išsiaiškinti to priežastis. Šioje vietoje vadovas taip pat atlieka svarbų vaidmenį, juk sprendimus dėl darbuotojų priėmimo ir atleidimo iš darbo priima būtent jis. Dažnos darbuotojų kaitos priežastys gali būti labai įvairios. Galbūt darbuotojams keliami per aukšti reikalavimai, skiriamas per didelis darbo krūvis, nesuteikiamos tinkamos darbo sąlygos ar pan. Taip pat dažną darbuotojų kaitą gali įtakoti neatsakingai organizuojama personalo atranka.
- Įmonė patiria finansinių sunkumų
Jei iki šios pelningai dirbusi įmonė pastaruoju metu patiria finansinių sunkumų, verta peržiūrėti ne tik vadovo, bet ir kitų vadovaujančias pareigas užimančių darbuotojų priimamus sprendimus ir atliekamas užduotis. Blogėjanti finansinė įmonės padėtis neatsiranda be priežasties. Šią situaciją gali įtakoti įvairiausios aplinkybės – pasirašomos įmonei nepelningos sutartys, per didelės ir nepagrįstos išlaidos, o kai kuriais atvejais netgi vadovaujančių darbuotojų nesąžiningumas. Nustačius rimtus neigiamus veiksnius verta pagalvoti, galbūt geriausiu sprendimu būtų nauja vadovaujančio personalo atranka.
Bet kuriuo atveju naujo vadovo paieška – tai atsakingas nutarimas. Jį priimkite tik gerai apsvarstę ir įsitikinę, kad tai geriausias variantas. Šiame etape labai svarbi komunikacija. Kartais net geriausi vadovai susiduria su laikinais nesklandumais, kuriuos išanalizavus galima lengvai išspręsti. O juk kiekviena klaida yra nauja pamoka, iš kurios pasimokę galime žengti pirmyn.