SEO ( angl. Search engine optimization), nepaisant internetą paskandinusio informacijos pertekliaus, vis dar išlieka paslaptinga ir mitais apipinta sritis. Kontraversiškos specialistų nuomonės susuka galvas, o žengti pirmus žingsnius tinkamo svetainės optimizavimo paieškos sistemoms link tampa baugu. Veltui, nes didžioji dalis mums nerimą keliančių baimių yra iš oro išpūstas ir į akis pripūstas burbulas.
Mitas: SEO – viskas ko reikia
Sakoma, kad jeigu Tavęs nėra internete, Tavęs – nėra niekur. Iš tiesų, prieš gerus du dešimtmečius prasidėjusi revoliucija griauna stereotipus, o internetas tampa nauja erdve verslui. Sukūrus čia svetainę ją būtina optimizuoti.
SEO yra svarbus marketingo kanalas, tačiau toli gražu ne vienintelis. Juolab, kad „Google” ir toliau didžiausią pajamų dalį generuoja iš reklamos. Tad, sėkmingiausia strategija verslui savo auditoriją pasiekti keliais kanalais vienu metu, tarkim, turinio rinkodara, SEO ir socialinės medijos.
Mitas: Kuo daugiau, tuo geriau
Atgalinės nuorodos į tinklaraščius turi milžinišką įtaką pozicijoms „Google” paieškoje. Tačiau tai nereiškia, kad visos nuorodos duos teigiamų rezultatų. Paieškos sistemos jau pradėjo bausti piktybišką nuorodų lipinimą į bet kokias svetaines. Tokią „juodą strategiją” naudojantys svetainių savininkai žaibišku greičiu krenta į paieškos gilumas, iš kurių išsiropšti vėliau labai sudėtinga.
Mitas: Plagijatas nekenkia
Turinys yra karalius. Tai patvirtina visagalis „Google”, tai vis iš naujo patvirtina ilgametė praktika. Unikalus tekstas ne tik padidins susidomėjusių skaitytojų srautą, tačiau užtikrins geresnes pozicijas „Google” paieškoje.
Paieškos sistemos baudžia plagijuotą ar pasikartojantį turinį, panašiai kaip ne organišką atgalinių nuorodų dalinimą. Todėl turėtumėte tokius tekstus sumažinti iki minimumo, o taip pat nustatyti paieškos konsolėje tinkamą svetainės indeksavimą.
Mitas: Optimizuoti gali tik programuotojai
Dar vienas mitas, kurį labai greitai pasigavo ir išplatino „IT’yšnikai”. SEO sritis reikalauja specifinių žinių. Be abejo tinklalapio optimizavimas paieškos sistemoms ilgas ir nuolat besikeičiantis procesas. „Google” praktiškai kas kelis mėnesius pateikia naujovių – atlieka mažesnius arba didesnius algoritmų pakeitimus.
Kartais paviršutiniškos žinios baigiasi skaudžiai, kuomet dėl netinkamų veiksmų ir didesnių ar mažesnių klaidelių „Google” nubaudžia svetainę. Tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad kiekvienas programuotojas galės tinkamai atlikti SEO optimizavimą, juolab sukurti unikalų turinį. Sėkmingiausia verslo strategija – konsultacijų su specialistais metu nustatyti aiškius tikslus, galimybes ir planą.
Mitas: SEO rezultatas akimirksniu
Didžiausias mitas apie „super turbo” greitą SEO rezultatą. Atsidurti paieškos pirmosiose pozicijose organinės SEO dėka reikia laiko ir kantrybės, bei nuoseklaus ir sistemingo darbo. Net ir tinkamai optimizuotos svetainės pozicijos paieškoje priklauso nuo raktinių žodžių konkurencingumo ir daugelio kitų faktorių.
Kita vertus, bet kuris specialistas svetainę į paieškos TOP nuves per mėnesį, tačiau kiek pirmaujančiose pozicijose svetainė išsilaikys? Neverta dirbti su ekspertais žadančiais greitus, tačiau trumpalaikius rezultatus.